Hjelpemiddeldatabasen viser alle typer produkter som kan være aktuelle hjelpemidler, uavhengig av om disse kan gis via det offentlige, eller om brukeren selv må dekke utgiftene. De fleste hjelpemidler som lånes ut fra NAV Hjelpemiddelsentral finner du via hovedinngang på forsiden merket 'Rammeavtaler'.

Les mer om Hjelpemiddeldatabasen her

Ny avtale for høreapparater, ørepropper og tinnitusmaskerere

14-08-2019 av Elin Berg

Avtalen er gjeldende fra 01.09.2019.

Rammeavtalen består av 18 delkonkurranser (poster). Avtale for produkter i post 17 og 18 er forlenget, og her skal produkter fra tidligere rammeavtale benyttes frem til ny avtale trer i kraft. Se avtalemodulen for mer informasjon.

Denne rammeavtalen har ikke ha visning av produkter i selve databasen. I stede er det publisert filtrerbare Excel-dokument og oversikter i PDF-format. Oversiktene inneholder flere detaljer sammenlignet med de som ble presentert i forrige avtale.

Video med informasjon om rammeavtalen og tips til filtrering og søk i Excel vil bli tilgjengelig i løpet av uke 36.


Rammeavtale for høreapparater, ørepropper og tinnitusmaskerere







Hjelpemiddeldatabasen eies av NAV Hjelpemidler og tilrettelegging.