Hjelpemiddeldatabasen viser alle typer produkter som kan være aktuelle hjelpemidler, uavhengig av om disse kan gis via det offentlige, eller om brukeren selv må dekke utgiftene. De fleste hjelpemidler som lånes ut fra NAV Hjelpemiddelsentral finner du via hovedinngang på forsiden merket 'Rammeavtaler'.

Les mer om Hjelpemiddeldatabasen her

NY: Avtale for kommunikasjonshjelpemidler

16-06-2021 av Marit Rikstad

Avtalen trer i kraft 16.06.2021.

Rammeavtalen er delt inn i 11 poster (delkontrakter):
1. Trykkede kommunikasjonshjelpemidler, grunnpakker med symbolmateriale.
2. Trykkede kommunikasjonshjelpemider, kommunikasjonstavler med symboler.
3. Trykkede kommunikasjonshjelpemidler: Kommunikasjonsbok/bøker med tekst eller symboler med tekst.
4. Programvare for å produsere og redigere kommunikasjonsmateriell som skal trykkes.
5. Samtaleapparat for tekst-til-tale med tekstskjerm på 1-4 linjer.
6. Standard datautstyr for ASK og alternativ betjening.
7. Talemaskin med touch-betjening.
8. Talemaskin med øyestyring.
9. Talemaskin for alternative betjeningsmetoder.
10. Stemmeforsterker - bærbar.
11. Øyestyringssystemer for standard datautstyr.


Mer informasjon om rammeavtalen og produktene








Hjelpemiddeldatabasen eies av NAV Hjelpemidler og tilrettelegging.