Printer ikon
Ved bruk av Hjelpemiddeldatabasen godtas bruk av informasjonskapsler (cookies) til statistikk og funksjonalitet. Ok, fjern denne beskjeden eller les om bruk av informasjonskapsler.

Du er her: Forside | Rammeavtale | Bil gruppe 2

Hjelpemiddeldatabasen viser alle typer produkter som kan være aktuelle hjelpemidler, uavhengig av om disse kan gis via det offentlige, eller om brukeren selv må dekke utgiftene. De fleste hjelpemidler som lånes ut fra NAV Hjelpemiddelsentral finner du via hovedinngang på forsiden merket 'Rammeavtaler'.

Les mer om Hjelpemiddeldatabasen her

Bil gruppe 2

Avtaleperiode: 15-08-2017 - 14-08-2021

Gjør deg kjent med avtalen før du benytter hurtigoversikten.

Hurtigoversikt (PDF)

Rammeavtalen omfatter tilpassede kassebiler til personer som på grunn av varig nedsatt funksjon ikke er i stand til å komme seg inn i og ut av bilen på egen hånd uten heis eller rampe.

Brukere med sterkt begrenset gangfunksjon kan også få stønad til kassebil. Bilene som kjøpes inn på denne rammeavtalen skal senere spesialtilpasses den enkelte brukers behov. Dette gjelder både de som skal kjøre selv og brukere som skal være passasjer i egen bil.

Avtalen inneholder følgende poster:
 1. Liten bil
 2. Middels stor bil med manuelt gir
 3. Middels stor bil med automatgir
 4. Middels stor bil med manuelt gir og firehjulstrekk
 5. Middels stor bil med automatgir og firehjulstrekk
 6. Middels stor bil med høyt tak
 7. Stor bil med manuelt gir
 8. Stor bil med automatgir
 9. Stor bil med manuelt gir og firehjulstrekk
10. Stor bil med automatgir og firehjulstrekk

Du finner utfyllende beskrivelse av postene i behov- og kravspesifikasjonen nedenfor. Du finner informasjon om stønad til bil og utstyr på www.nav.no.

Endringskataloger (oversikt over endringer som er gjort i avtaleperioden):  
Bertel O. Steen AS (avtalenr. 16/1521)
Harald A Møller AS (avtalenr. 16/1521)

 

LeverandørerÅben

LeverandørerLuk

Her finner du oversikt over leverandørene det er inngått avtale med.

Se oversikt over leverandørene

Behov- og kravspesifikasjon post 1-5Åben

Behov- og kravspesifikasjon post 1-5Luk

Dokumentet inneholder konkurransegrunnlaget ved utlysning av anbudet. Her får du blant annet detaljert informasjon om kravene til som er stilt. I nye avtaledokument benyttes begrepene "delkontrakt" eller "delleveranse" mens vi på på Hjelpemiddeldatabasen har valgt å beholde ordet "post".

Les behov- og kravspesifikasjonen

Behov- og kravspesifikasjon post 6-10Åben

Behov- og kravspesifikasjon post 6-10Luk

Dokumentet inneholder konkurransegrunnlaget ved utlysning av anbudet. Her får du blant annet detaljert informasjon om kravene til som er stilt. I nye avtaledokument benyttes begrepene "delkontrakt" eller "delleveranse" mens vi på på Hjelpemiddeldatabasen har valgt å beholde ordet "post".

Les behov og kravspesifikasjonen

Rammeavtalen post 1-5Åben

Rammeavtalen post 1-5Luk

Her finner du avtalen som er inngått mellom partene, som blant annet inneholder informasjon om plikter, pris- og betalingsbetingelser, garantiperiode og mislighold.

Les rammeavtalen

Rammeavtalen post 6-10Åben

Rammeavtalen post 6-10Luk

Her finner du avtalen som er inngått mellom partene, som blant annet inneholder informasjon om plikter, pris- og betalingsbetingelser, garantiperiode og mislighold.

Les rammeavtalen


 
Relatert informasjon