Printer ikon
Ved bruk av Hjelpemiddeldatabasen godtas bruk av informasjonskapsler (cookies) til statistikk og funksjonalitet. Ok, fjern denne beskjeden eller les om bruk av informasjonskapsler.

Du er her: Forside | Rammeavtale | Sittesystemer - formstøpte sitteenheter

Hjelpemiddeldatabasen viser alle typer produkter som kan være aktuelle hjelpemidler, uavhengig av om disse kan gis via det offentlige, eller om brukeren selv må dekke utgiftene. De fleste hjelpemidler som lånes ut fra NAV Hjelpemiddelsentral finner du via hovedinngang på forsiden merket 'Rammeavtaler'.

Les mer om Hjelpemiddeldatabasen her

Sittesystemer - formstøpte sitteenheter

Avtaleperiode: 01-06-2018 - 01-12-2021

Gjør deg kjent med avtalen, spesielt innholdet i postene (se lenken "Poster"), før du benytter hurtigoversikten.

Hurtigoversikt (PDF)

Rammeavtalen presenteres med to avtalemoduler på Hjelpemiddeldatabasen:
"Sittesystemer" inneholder postene 1, 2 og 3
"Sittesystemer - formstøpte sitteenheter" inneholder post 4

Formstøpte sitteenheter lages etter avtrykk av bruker i samarbeid med NAV Hjelpemiddelsentral. Rammeavtalen omfatter original- og kopistøp av sitteenheter, formstøpt rygg- og setepute og tilhørende understell. Brukere av formstøpte sitteenheter er barn, ungdom og voksne med blant annet nedsatt sittestabilitet, nedsatt motorisk kontroll og ofte nedsatt koordinasjonsevne. I post 4 er det inngått parallelle rammeavtaler med 3 leverandører med prosentvis fordeling over hele avtaleperioden. Fordelingsnøkkelen mellom leverandørene skal være:

Ergoseat (rangert som nr. 1) gis salg til en verdi av ca. 50 % av alle avrop samlet sett over hele landet

Etac
(rangert som nr. 2) gis salg til en verdi av ca. 30 % av alle avrop samlet sett over hele landet

Hjelpemiddelspesialisten
(rangeres som nr. 3) gis salg til en verdi av ca. 20 % av alle avrop samlet sett over hele landet. 

Hver enkelt hjelpemiddelsentral har ansvar for å fordele sine innkjøp slik av NAVs samlede avrop er i samsvar med avtalt fordelingsnøkkel. Da noen av understellene passer til sitteenheter i flere poster med ulik rangering, har vi pga. systembegrensninger måttet markere understellene med "urangert". Understellene presenteres alfabetisk etter formstøpte sitteenheter, rygg- og seteputer. Det er brukers behov som avgjør hvilket understell som er aktuelt.

 

PosterÅben

PosterLuk

Formstøpt sitteenhet, individuelt utformet etter avtrykk av bruker
Den formstøpte sitteenheten har en ytre ramme som muliggjør feste av bl.a. nakkestøtte og armlene. Sitteenheten leveres med 2 avtakbare rygg- og setetrekk. Polstret hoftebelte følger med sitteenhetene. Se Behov- og kravspesifikasjonen kap 4.4 for flere detaljer om sitteenhet og informasjon om krav til formstøpt dusj-/toalettsete og formstøpt rygg- og sittepute.

LeverandøradresserÅben

LeverandøradresserLuk

Leverandører med produkter på denne rammeavtalen:

Ergoseat AS
Lønningsflaten 28
NO-5258 BLOMSTERDALEN
Telefon: 55 10 16 00
http://www.ergoseat.no

ETAC AS
Postboks 249
NO-1515 MOSS
Telefon: 81 56 94 69
http://www.etac.no

Hjelpemiddelspesialisten AS
Rosenholmveien 22
NO-1252 Oslo
Telefon: 66 81 60 70
http://www.hm-spes.no

Endringskatalog Åben

Endringskatalog Luk

Endringskatalogene for Etac og Hjelpemiddelspesialisten finner du under "Sittesystemer".

Tilbehør Åben

Tilbehør Luk

Tilbehør er del som endrer produktets funksjon og/eller egenskaper. Tilbehør kan monteres i tillegg til eller i stede for del (reservedel) i hovedproduktet. Dato bak lenken angir når dokumentet ble lastet opp på Hjelpemiddeldatabasen.

ReservedelerÅben

ReservedelerLuk

Del som ikke endrer produktets funksjon, men som erstatter en utslitt eller ødelagt del, det vil si alle delene produktet består av. De delene tilbehøret består av, er også reservedeler. Dato bak lenken angir når dokumentet ble lastet opp på Hjelpemiddeldatabasen.

Tjenester Åben

Tjenester Luk

For formstøpte sitteenheter gjelder tjenestene individuell tilpasning og reparasjon.

Tjenester - alle leverandører

Behov- og kravspesifikasjon Åben

Behov- og kravspesifikasjon Luk

Dokumentet inneholder konkurransegrunnlaget ved utlysning av anbudet. Her får du blant annet detaljert informasjon om kravene til som er stilt til hovedprodukt, tilbehør og reservedeler. I nye avtaledokument benyttes begrepene "delkontrakt" eller "delleveranse" mens vi på på Hjelpemiddeldatabasen har valgt å beholde ordet "post".

Behov- og kravspesifikasjon (PDF)

RammeavtalenÅben

RammeavtalenLuk

Rammeavtalen inneholder avtalen som er inngått mellom NAV og leverandørene. Avtalen inneholder blant annet informasjon om plikter, pris- og betalingsbetingelser, garantiperiode og mislighold.

Rammeavtalen (PDF)


 
Relatert informasjon