Sitteputer med trykksårforebyggende egenskaper
Avtaleperiode: 01-12-2018 - 30-11-2022Gjør deg kjent med avtalen, spesielt innholdet i postene (se lenken "Poster"), før du benytter hurtigoversikten.
Hurtigoversikt (PDF)
Avtalen omfatter sitteputer som er beregnet brukt i rullestol, eller i kombinasjon med andre seter. Brukerne er personer som har behov for å forebygge eller hindre videreutvikling av trykksår.
Avtalen er inndelt i 7 poster:
Post 1: Enkel sittepute
Post 2: Sittepute som ikke skal innstilles - lav modell
Post 3: Sittepute som ikke skal innstilles - høy modell
Post 4: Sittepute som skal innstilles - lav modell
Post 5: Sittepute som skal innstilles - høy modell
Post 6: Sittepute for trykksårforebygging og posisjonering
Post 7: Sittepute som gir god støtte under forflytning
Alle putene leveres med to like avtakbare trekk. Det fremkommer i produktseriebeskrivelsene om disse er inkontinenstrekk eller ikke. De putene som kan innstilles leveres med det utstyret som er nødvendig for å ta puten i bruk, for eksempel pumpe.
Les mer om de ulike postene, selve avtalen, leverandører med mer under lenkene nederst på siden.
Sitteputer som ikke har trykksårforebyggende egenskaper, samt hygieneputer, dvs. puter som brukes i forbindelse med bad eller toalett, er ikke omfattet av denne avtalen.
Enkle sitteputer som kan brukes oppå andre seter i forbindelse med for eksempel reise er ikke omfattet av denne avtalen.
Poster (delkontrakter)
Poster (delkontrakter)
Sitteputer til voksne og barn som ikke sitter så lenge av gangen og som kan endre sittestilling, eller flytte seg inn og ut av rullestolen på egenhånd. Putene har ikke innstillingsmuligheter.
Post 2: Sittepute som ikke skal innstilles - lav modell
Sitteputer til voksne og barn som har nedsatt evne til å endre sittestilling og som ikke har feilstillinger og/eller asymmetrier.
Post 3: Sittepute som ikke skal innstilles - høy modell
Sitteputer til voksne og barn som har nedsatt evne til å endre sittestilling og som har behov for mye materiale å synke ned i/bli omsluttet av. Brukerne har ikke feilstillinger og/eller asymmetrier.
Post 4: Sittepute som skal innstilles - lav modell
Til voksne og barn som har behov for at det tilpasses hvor langt ned i puten de skal synke. Brukerne har ikke feilstillinger og/eller asymmetrier. Putene kan innstilles av bruker eller hjelper.
Post 5: Sittepute som skal innstilles - høy modell
Til voksne og barn som har behov for at det tilpasses hvor langt ned i puten de skal synke. Brukerne har behov for mye materiale å synke nedi/bli omsluttet av, men de har ikke feilstillinger og/eller asymmetrier. Putene kan innstilles av bruker eller hjelper.
Post 6: Sittepute for trykksårforebygging og posisjonering
Til voksne og barn som har behov for individuell posisjonering og god sittestabilitet. Brukerne kan ha asymmetrier og/eller feilstillinger som det må kompenseres/korrigeres for.
Post 7: Sittepute som gir god støtte under forflytning
Til voksne og barn som ofte har nedsatt evne til å endre sittestilling. Brukerne forflytter seg selvstendig til og fra rullestol ved hjelp av armene, og putene har derfor god støtte i forkant.
Leverandøradresser
Leverandøradresser
ETAC AS
Postboks 249
NO-1515 MOSS
Telefon: 81 56 94 69
http://www.etac.no
Invacare AS
Postboks 6230 Etterstad
NO-0603 OSLO
Telefon: 22 57 95 00
http://www.invacare.no
Nimacare AB
Sigurdvägen 4
SE-18254 Djursholm
Telefon: +46 70 63 55 70
http://www.nimacare.se
Panthera Norge AS
Røykenveien 142 A
NO-1386 Asker
Telefon: 90 24 55 55
http://www.panthera.no
Permobil AS
Grorudveien 55
NO-0976 Oslo
Telefon: +47 67 07 04 00
http://www.permobil.com/no/Norway
Puls AS
Postboks 6608 Etterstad
NO-0607 Oslo
Telefon: 22 30 05 00
http://www.puls-norge.no
Sunrise Medical AS
Delitoppen 3
NO-1540 VESTBY
Telefon: 66 96 38 00
http://www.sunrisemedical.no
Tilbehør
Tilbehør
Tilbehør er deler som endrer hovedproduktets funksjon. Tilbehør kan monteres i tillegg til, eller i stedet for en del som er påmontert i en standard utgave av hovedproduktet. Dato bak lenken angir når dokumentet ble lastet opp på Hjelpemiddeldatabasen.
- ETAC AS (PDF)
17.06.2022
- Invacare AS (PDF)
21.04.2021
- Nimacare AB (PDF)
14.05.2019
- Panthera Norge AS (PDF)
14.05.2019
- Permobil AS (PDF)
22.02.2022
- Puls AS (PDF)
14.05.2019
- Sunrise Medical AS (PDF)
14.05.2019
Reservedeler
Reservedeler
Reservedeler er deler som ikke endrer hovedproduktets funksjon, men som erstatter en utslitt eller ødelagt del på et produkt i standard utgave. De delene tilbehøret består av er også reservedeler. Dato bak lenken angir når dokumentet ble lastet opp på Hjelpemiddeldatabasen.
- ETAC AS (PDF)
04.02.2020
- Invacare AS (PDF)
14.05.2019
- Nimacare AB (PDF)
14.05.2019
- Panthera Norge AS (PDF)
14.05.2019
- Permobil AS (PDF)
28.10.2020
- Puls AS (PDF)
14.05.2019
- Sunrise Medical AS (PDF)
14.05.2019
Endringskatalog
Endringskatalog
Endringskatalog inneholder alle endringer som gjøres i rammeavtalen i løpet av avtaleperioden. Dato bak lenken angir når dokumentet ble lastet opp på Hjelpemiddeldatabasen.
- ETAC AS (PDF)
17.06.2022
- Invacare AS (PDF)
15.02.2022
- Panthera Norge AS (PDF)
04.03.2020
- Permobil AS (PDF)
22.02.2022
- Sunrise Medical AS (PDF)
04.03.2020
Behov- og kravspesifikasjon
Behov- og kravspesifikasjon
Dokumentet inneholder konkurransegrunnlaget ved utlysning av anbudet. Her får du blant annet detaljert informasjon om kravene til som er stilt til hovedprodukt, tilbehør og reservedeler. I nye avtaledokument benyttes begrepene "delkontrakt" eller "delleveranse" mens vi på på Hjelpemiddeldatabasen har valgt å beholde ordet "post".
Les behov- og kravspesifikasjonenRammeavtalen
Rammeavtalen
Her finner du avtalen som er inngått mellom NAV og leverandør. Avtalen inneholder blant annet informasjon om plikter, pris- og betalingsbetingelser, garantiperiode og mislighold.
Les rammeavtelen