Omgivelseskontroll
Avtaleperiode: 01-09-2019 - 01-09-2023Gjør deg kjent med avtalen, spesielt innholdet i postene (se lenken "Poster"), før du benytter hurtigoversikten.
Hurtigoversikt (PDF) - sist lastet opp 05.05.2022
Avtalen inneholder automatikk til dører, vinduer og gardiner, porttelefoner, låsutstyr og fjernstyringssystemer (sendere/mottakere).
Brukerne er personer med bevegelsesvansker og/eller nedsatt finmotorikk, som har behov for å fjernstyre sine omgivelser i hjemmet på en enkel og funksjonell måte. Eksempler på dette er å åpne og lukke dører og vinduer, slippe folk inn i hjemmet og fjernstyre TV, radio og lys.
Omgivelseskontroll kan installeres i ulike typer bolig. Fjernstyring av omgivelsene kan skje på ulike måter; med fjernkontroll, bryter eller via et kommunikasjonshjelpemiddel som bruker allerede har. Betjeningen må også kunne plasseres slik at den enkelt kan nås av personen som skal bruke den, for eksempel på rullestol, vegg eller ved seng.
Denne rammeavtalen har ingen visning av produkter i Hjelpemiddeldatabasen. Hovedproduktene er publisert i hurtigoversikten. I tillegg publiseres det oversikt over tilbehør og reservedeler som er inkludert i rammeavtalen.
Denne rammeavtalen er en parallell avtale med prosentvis fordeling av varesalg mellom leverandørene:
1. Assistent Partner AS (60%).
2. Picomed AS (40%).
Formidling av omgivelseskontroll skjer i tett samarbeid med NAV Hjelpemiddelsentral.
Tilbehør
Tilbehør
Tilbehør er deler som endrer hovedproduktets funksjon. Tilbehør kan monteres i tillegg til, eller i stedet for en del som er påmontert i en standard utgave av hovedproduktet.
Se tilbehørReservedeler
Reservedeler
Reservedeler er deler som ikke endrer hovedproduktets funksjon, men som erstatter en utslitt eller ødelagt del på et produkt i standardutgave. De delene tilbehøret består av er også reservedeler.
Se reservedelerTjenester
Tjenester
Tjenester beskriver leverandøravtaler om prosjektering, montering, demontering og reparasjon.
Les mer om tjenesterEndringskatalog
Endringskatalog
Endringskatalogen inneholder alle endringer som gjøres i rammeavtalen i løpet av avtaleperioden. Dato bak lenken angir når dokumentet ble lastet opp på Hjelpemiddeldatabasen.
Assistent Partner AS(05.05.2022)
Picomed AS (30.08.21)
Behov- og kravspesifikasjon
Behov- og kravspesifikasjon
Dokumentet inneholder konkurransegrunnlaget ved utlysning av anbudet. Her får du blant annet detaljert informasjon om kravene til som er stilt til hovedprodukt, tilbehør og reservedeler. I nye avtaledokument benyttes begrepene "delkontrakt" eller "delleveranse" mens vi på på Hjelpemiddeldatabasen har valgt å beholde ordet "post".
Les behov- og kravspesifikasjonen (pdf)Rammeavtalen
Rammeavtalen
Her finner du avtalen som er inngått mellom NAV og leverandør. Avtalen inneholder blant annet informasjon om plikter, pris- og betalingsbetingelser, garantiperiode og mislighold.
Les rammeavtalen her (pdf)Leverandøradresser
Leverandøradresser
Presentasjon av kontaktpersoner og øvrig kontaktinformasjon til leverandørene som er knyttet til rammeavtalen.
Se leverandører