Hjelpemiddeldatabasen viser alle typer produkter som kan være aktuelle hjelpemidler, uavhengig av om disse kan gis via det offentlige, eller om brukeren selv må dekke utgiftene. De fleste hjelpemidler som lånes ut fra NAV Hjelpemiddelsentral finner du via hovedinngang på forsiden merket 'Rammeavtaler'.

Les mer om Hjelpemiddeldatabasen her

Tilleggsutstyr for telefonering

Omfatter f.eks. tilkoblingsenheter og signalomformere for innkommende meldinger, tastatur til mobiltelefoner, nummervisere, indikatorer for oppringnings-, opptatt- og ringesignal, nummerslåingshjelpemidler, telefonrørholdere og mottaksforsterkere. Hørselshjelpemidler, se 22 06. Hjelpemidler som støtter eller erstatter arm-, hånd- eller fingerfunksjon eller en kombinasjon av disse funksjonene, se 24 18. Hjelpemidler for fiksering, se 24 27. Output-enheter for datamaskiner, se 22 39. Programvare for telekommunikasjon og telematikk Programvare for verbal og visuell kommunikasjon mellom datamaskiner via datanettverket. Omfatter f.eks. internettprotokoll (IP), programvare for IP-telefoni, programvare for telekonferanser, internettbaserte video- og kommunikasjonssystemer og apper for å lette bruk av smarttelefoner og nettbrett. Programvare for nærkommunikasjon, se 22 21 12.

Klikk på en produktgruppe eller klikk på tallet til høyre for å se alle produktseriene i gruppen.
KodeProduktgruppe Skjul forklaringerAntall serier
22 24 21 - 02Forsterkede telefoner
Telefoner med innebygget utstyr for å forsterke lyden
7
22 24 21 - 03Telefonforsterkere
Eksternt utstyr for å forsterke lyden
3